امیرعلی فريورامیرعلی فريور، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 30 روز سن داره

امیرعلی

گردش شماره 1: ژوراسیک پارک تهران

1395/7/1 19:03
1,091 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بهترینم تابستان امسال یکی از بهترین تابستانها بود به یمن آشنایی با کانال گردشگران مکتشف و برنامه های خانه کتابدار ما به گردشهای مختلفی رفتیم و خاطرات خوب و به یاد ماندی در دل دفتر تابستان 95 ثبت کردیم یکی از این گردشها رفتن به ژوراسیک پارک بود.

  • ژوراسیک پارک تهران" یک بوستان تفریحی – آموزشی است که در سعادت آباد تهران واقع شده است. این پارک با انواع مجسمه دایناسورها در ابعاد واقعی، نخستین پارک موضوعی تهران به شمار می‌رود.

این پارک با انواع مجسمه دایناسورها در ابعاد واقعی، نخستین پارک موضوعی تهران به شمار می‌رود. مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه در این پارک وجود دارند.

این پارک در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید. ۲۸ مجسمه متحرک دایناسورها در بوستانی به وسعت ۳۰ هزر متر مربع قرار گرفته است. دایناسورها بیش از ۱۶۰ میلیون سال حاکم اکوسیستم‌های زمین بودند.

دایناسورها بیش از ۶۰ میلیون سال قبل منقرض شدند. اصطلاح پارک ژوراسیک را نخستین بار مایکل کرایکتون نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۰ روی رمان خود گذاشت. پس از آن در چندین شهر دنیا پارک موزه دایناسورها با نام "پارک ژوراسیک" ساخته شد.

تاکنون هزار گونه از دایناسورها شناسایی شده‌اند. دانشمندان تصور می‌کنند چندین هزارگونه دیگر دایناسور هنوز شناسایی نشده‌ است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

niniweblog.com                                niniweblog.com                                              

 

 

پسندها (1)

نظرات (1)

بابای حسین"ماه تمام من"
5 مهر 95 16:19
سلام پارک ژوراسیک با دایناسورهای واقعی و ماموتهایش خوش خاطره ترین گردش امسال حسین و امیرعلی بود . عکس های بی نظیر گویای همه چیز هست . برنامه ریزی هاتون دست مریزاااااااااااد دارد . من هاج و واج موندم اینهمه برنامه توپ و خوب را یکی از بهتر از دیگری ؛ چجوری یه جا و باهم ردیف و برنامه ریزی کردین . ممنون که مارو هم دعوت می کنید . دستتون درد نکنه خیلی زحمت کشیدین ... ایشاللا تابستون دیگه یه خورده بیشتر بکشین
مامان امیر علی
پاسخ
همراهی کردن شما گردشها رو خاطره انگیز تر میکنه مرسی که هستین....بله انشالله سال دیگه بیشتر و بیشتر میشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امیرعلی می باشد